Ana Sayfa Arama Galeri Video Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Gazeteler Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya

TÖHOB: Ücretsiz taşımada adalet istiyoruz

Aydın’da toplanan Türkiye Özel Halk Otobüsleri Birliği, 15 milyon kişinin ücretsiz taşınmasının esnafa büyük yük getirdiğini belirterek, sistemin ihtiyaç sahipleriyle sınırlandırılmasını istedi.

Aydın’da toplanan Türkiye Özel Halk Otobüsleri Birliği, 15 milyon kişinin

Türkiye Özel Halk Otobüsleri Birliği (TÖHOB) olağan yönetim kurulu toplantısı Aydın’da yapıldı. Aydın Şoförler Odası’nın ev sahipliğinde gerçekleşen toplantıda, şoförlerin en büyük sıkıntısının adil olmayan ücretsiz taşımalar olduğu dile getirildi.

TÖHOB Başkanı Ercan Soydaş, mevcut sistemin esnaf üzerinde ağır bir yük oluşturduğunu belirterek şunları söyledi:

“Şehrin en lüks semtinde yaşayan 65 yaş üzerindeki fabrikatörü ücretsiz taşıyoruz, ancak fabrikatörün villasına gelen temizlikçiden ve tamire gelen işçiden ücret alıyoruz. Bu durumun adil hale getirilmesini bekliyoruz.”

“15 milyon kişi ücretsiz taşıma hakkına sahip”

Soydaş, Türkiye’de 9 milyon 700 bin kişinin 65 yaş üstü, 4 milyon 400 bin kişinin de yüzde 40 ve üzeri engelli raporuna sahip olduğunu belirterek toplamda 15 milyon kişinin ücretsiz taşındığını söyledi. Bu uygulamanın dünyada örneği olmadığını vurgulayan Soydaş, şehit aileleri ve gaziler için fedakârlık yapmaya hazır olduklarını ancak gelir durumu yüksek kişilerin ücretsiz taşınmasının adil olmadığını ifade etti.

Soydaş, “İhtiyaç sahibi yaşlımızı taşıyalım, ancak geliri otobüs gelirinden kat kat fazla olan zenginleri sırf 65 yaşında diye ücretsiz taşımak zorunda kalmamız doğru değil” dedi.

Vergilendirme sistemi uyarısı

Soydaş ayrıca, 2026’da devreye girecek olan basit usulden gerçek usul vergilendirme sistemine geçişin sektörde ciddi sıkıntılar yaratacağını dile getirdi. Hasılat esaslı sistem için alt yapı oluşturulması gerektiğini belirterek düzenlemenin ertelenmesini talep etti.

Toplantı kapsamında TÖHOB heyeti, Aydın Valisi Yakup Canbolat ve İl Emniyet Müdürü Adnan Erdoğan’ı da ziyaret ederek sektördeki sorunları aktardı. Ev sahipliği yapan Aydın Şoförler Odası Başkanı Semih Özmeriç, ziyaretten memnuniyet duyduklarını ifade etti.